ALEVİ CANLAR FORUMU

ALEVİ CANLAR FORUMU-TASAVVUF ARAŞTIRMA ,PAYLAŞIM

Aralık 2018

PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Takvim Takvim


    Çocuk ve Kitap

    Paylaş
    avatar
    Admin

    Mesaj Sayısı : 4744
    Kayıt tarihi : 23/02/09
    Yaş : 59
    Nerden : istanbul

    Alevi-Veysel Forumundaki Üyelerin Karekterleri
    üye karekteri: 1 kıdemli

    Çocuk ve Kitap

    Mesaj tarafından Admin Bir Perş. Nis. 16 2009, 19:50

    Çocuk ve Kitap

    Maksim Gorki "Her kitap beni kalabalıktan, düzeysizlikten insanlığa, insancıllığa yüksel-
    ten; daha iyi bir yaşamı anlamama ve ona karşı derin bir susuzluk duymama neden olan bir
    basamaktır." diyerek kitabın yaşamına kattığı güzellikleri anlatır. Yaşamı güzel-
    leştiren kitabıçocuğun yaşamında bir demirbaşyapmak gerekmektedir. Çocuk, ki-
    tapla iyice içli dışlıolmalıdır. Bu içli dışlılık sadece ders kitaplarıyla sınırlandırılma-
    malıdır. Çocuk diğer kitap türleriyle de haşır neşir olmalıdır; ancak o zaman oku-
    manın tadına varabilir.
    Oğuzkan'ın (1947) dilimize çevirdiği M. Hill'in Children and Book's adlı kitabında
    kitabın önemini, çocuğun neden kitaba gereksinim duyduğunu anlatan bir yazıya
    burada kısaltarak yer vermek doğru olur.
    ÇOCUK VE KİTAPLARI
    "Kitaplar yaşamın yerini tutmaz; ama yaşamısınırsız biçimde zenginleştirir. yaşam can sı-
    kıcıbir hal aldığızaman, kitaplar bunun her zaman böyle olmadığına inancımızıgüçlendirir.
    Yaşam çetinleştiği zaman, bizi bir süre üzüntülerden kurtarır veya sorunlarımızın çözü-
    münde bize yeni bir anlayışkazandırır. Yahut gerek duyduğumuz huzur ve dinlenmeyi sağ-
    lar bize. kitap, kullanmasını bilenler için, sürekli bir bilgi, rahatlık ve zevk kaynağıdır. Bu,
    hem çocuklar için hem de yetişkinler için doğrudur. Ancak bu, özellikle çocuklar için daha
    doğrudur.
    "Bazıtemel gereksinimler birçok kimse için ve her zaman ortak gereksinimlerdir. Başlangıç-
    ta çocuğun gereksinimleri dar bir sınır içindedir ve tamamiyle kişiseldir; ama çocuk geliştik-
    çe bu gereksinimlerin alanıgenişler ve genellikle toplumsal bir nitelik kazanır. Gereksinimle-
    ri karşılamaya çalışan çocuk, durmadan, kişisel mutluluk ile toplumsal onay arasında nazik
    ve dikkatli dengeyi sürdürmenin yollarınıarar ki bu kolay bir işdeğildir. Kitaplar doğrudan
    doğruya veya dolaylı olarak çocuğa bu konuda yardım eder. "
    Çocuğun kitapla tanışmasında, kitabı sevmesinde, kitapla birlikteliğinin uzun sür-
    mesinde aile, öğretmen, okul ve kurumlara bazıgörevler düşmektedir. Çocuğun ki-
    tap okunması isteniyorsa, aile içinde çocuk kitapla tanıştırılmalı, kitap okumaya
    özendirilmelidir. Kitap okumayan bir ailenin çocuğu da büyük bir olasılıkla kitap
    okumayacaktır. Aile çocuğu çevredeki kütüphanelere götürmeli, çocuğun yaşına
    uygun kitap almalı, ders kitaplarıdışındaki kitaplarıokumasıiçin de desteklemeli-
    dir. Öğretmen kitap okumalı, öğrencinin düzeyine uygun kitaplar önermeli, öğren-
    ciyi kitap okumaya özendirmelidir. Bu görev sadece sınıf öğretmenlerinin veya
    edebiyat öğretmenlerinin sorumluluğunda değildir. Diğer branş öğretmenleri de
    bu konuda öğrencilere örnek olacak davranışlarda bulunmalıdırlar. Okul yönetimi,
    kurum ve kuruluşlar öğrencinin kitaba ulaşmasını kolaylaştıracak yeni ortamlar
    yaratmalı, bu ortamları çeşitli kitaplarla zenginleştirmeli, öğrencinin ilgisini çeke-
    cek bir düzen oluşturulması için maddi olanakları sağlamalı, kitap sergileri açmalı,
    özellikle kurum ve kuruluşlar nitelikli çocuk yayınlarının oluşturulması için bu
    alandaki çalışmaları örgütlemeli ve desteklemelidirler


    _________________
    ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH

      Forum Saati Çarş. Ara. 12 2018, 19:48